Ingezonden door: R.M.Oddens
03-08-2014

INZAMELEN AFVAL

De test van gescheiden afval inzamelen, was tot nu toe voor mij en veel bewoners een uitkomst.
Tot afgelopen week, toen bleek dat de afvalcontainer op de furkabaan bij de standplaats voor op te laden elektrische auto,s ( nog geen auto gezien ) niet werd of wordt geleegd,ook niet na meerdere telefoongesprekken met de gemeente.
Bewoners, die alleen met hun restafval hier terecht kunnen, deponeren nu hun zakken bij de container, in de tussengangen van de flats of in het trappenhuis. Wat kunnen we nog meer doen, geld terugvragen van de afvalheffing?

Reageer op deze inzending
Op 05-08-2014 schreef Rob:

Gefeliciteerd!
Met het feit dat jullie daar nu pas voor het eerst mee te maken
krijgen. Bij de container die ik moet gebruiken is dit wel vaker zo.

Dit is natuurlijk HET zwakke punt voor het systeem, als er niet geleegd
wordt dan gaan de mensen echt niet terug naar huis met hun vuil
maar wordt het rond de container een troep.
De gemeente zou alles op alles moeten zetten om volle containers
op tijd te legen. En al helemaal in de sociaal wat zwakkere gedeelten
waar het zowizo al eerder een troep wordt. Sommige mensen zijn nu
eenmaal beter in het netjes houden van de straat dan anderen.
Ik denk ook dat het goed zou zijn als men de containers en omgeving
regelmatig schoon zou maken (ook met water), want wat er mooi uit
ziet wordt toch vaak minder vaak een puinhoop dan iets wat al vuil is.
Op 05-08-2014 schreef P. van Greevenbroek:

Het nieuwe inzamelen is een grote ramp. In het wijkje rond het Beatrixpark (honde-beep-veldje) woen veel oude mensen die hun flessen en restafval in twee of meer keren met de rollator of de scootmobiel of de auto weg moeten brengen.
Op 07-08-2014 schreef r.m.oddens:

Beste rob, bedankt voor je reactie.
Afgelopen maandag kwam er een controleur van de gemeente langs en een kleine vuilnisauto, om de kapot getrokken zakken weg te halen, en hij zij dat de container dinsdag geleegd zou worden, dit is ook gebeurd. maar mijn verbazing nam toe, want de week ervoor was " vergeten"" deze te legen. Mijn buurvrouw had ook deze klacht doorgegeven via de mail,zij kreeg email terug, dat de container was geleegd, mijn en onze vragen is welke container, niet de onze.
Fouten maken is menselijk, maar geef dit dan ook toe, en maak excuses, hulde voor de chauffeur, hij gaf dit zelf toe, zo kan het dus ook.
Nog een tip voor alle bewoners, die alleen gebruik kunnen maken van deze vuilniscontainer, bel onmiddelijk 030-2860000
en zet er geen troep naast.
ROMMEL MAKEN WE ZELF.
Op 13-08-2014 schreef Rob:

Ja ik heb dat nummer ook wel eens geprobeerd te bellen, wat blijkt:
het is alleen op KANTOORUREN bereikbaar!!!
Wat heb ik daar nou aan als ik s'avonds of in het weekend met mijn
vuilniszak bij dat ding sta?
Dan moet ik er later weer aan denken om dat nummer te bellen,
en dan denk ik dat er wel iemand anders gebeld zal hebben.

Dat gaat zo niet werken gemeente!
Maak gewoon een website waar de mensen problemen kunnen melden.
Volle containers melden zou zowizo niet nodig moeten zijn want dat
geven die dingen zelf al door. Storingen en troep daar gaat het om.
Je zou hopen dat degene die de containers leegt ook doorgeeft of
het ergens een troep is zodat er een team met een schoonmaak
voertuig achteraan kan.

Nogmaals, dit zal in een "nette buurt" misschien niet nodig zijn, ik
heb gezien hoe het er uit zag in de buurt waar de proef begonnen is,
alles brandschoon na een paar maanden, maar hier in Frans Lunetten
is het nu al een smerige zooi. Kennelijk hier toch meer mensen die
niet weten hoe het hoort.
(verschil tussen koop en huur buurt, wat altijd ontkend wordt)
Op 14-08-2014 schreef Hans G.:

Maak je niet druk, relax. Systeem werkt prima, er zijn altijd mensen die er niet mee om (kunnen/willen) gaan.