Ingezonden door: Carla
22-04-2009

Communicatie aan bewoners BO-EX over bouwwerkzaamheden

Hoe is het toch iedere keer mogelijk dat Bo-Ex niet communiceert met zijn bewoners?
Zo'n 2 jaar geleden hebben we een brief gekregen dat er 'ergens in de nabije toekomst' een keer reparatiewerkzaamheden gedaan moesten worden aan het balkon van onze bovenburen.
Tot nog toe hebben wij niets meer vernomen, totdat ik 2 en een halve week geleden een aantal bouwvakkers rond zag sjouwen met steigermateriaal, die mij wisten te vertellen dat er ergens half mei bij mij (Hebriden) ook zo'n steiger in de tuin komt.
Na herhaaldelijke telefoontjes naar de Bo-Ex (na 3 opzichters in 3 jaar ben ik het overzicht kwijt..) hebben we uiteindelijk de projectleider geproken die ons wist te vertellen dat de info van de bouwvakkers klopte. We zouden nog een brief krijgen........ Dat is 2 weken geleden!!
Moeilijk h?, communiceren?!?!

Reageer op deze inzending
Op 25-04-2009 schreef bo-ex bewoner:

Helemaal met je eens!!
Bij ons ook, niks communicatie. Opeens staan we in de steigers, en een dag later ligt er een briefje in de bus van de aannemer met de vraag of we aub het balkon leeg willen maken voor de binnen kort startende werkzaamheden. Maar de deur kan niet eens meer open, want de steigers staan er al...dus....lekker handig.
Trouwens, er schort wel meer aan de communicatie, ik denk er over binnenkort eens een klacht in te dienen, want:
De portiekdeur sloot niet meer en na dat we belden en er een dag later eindelijk mensen kwamen konden ze de deur zogenaamd niet maken. Diezelfde avond nog een keer gebeld, konden de volgende reparateurs hem wel gewoon maken.
De spiegel was van de badkamermuur komen zeilen, want het plastic houdertje had het begeven, maar toen we daarvoor belden werden we eerst voor leugenaard uitgemaakt. Men was in de veronderstelling dat we de boel wel zelf gesloopt zouden hebben.
En dan de communicatie met de verwarmingsmonteurs, helemaal om te huilen. Oke, dat is Feenstra, en niet Bo-Ex, maar Bo-Ex bepaalt wel dat wij het met Feenstra moeten uitzoeken, dus toch even melden. Ergens in september hadden we de eerste afspraak staan met de servicemonteur, dit is zo vaak afgezegd door Feenstra dat we uiteindelijk pas een nagekeken verwarming hadden in maart, na de winter dus!!?? Lekker handig. Ik vroeg nog, wat nou als de verwarming stuk gaat. Nou, dan mochten we de storingsmonteurs bellen, want die moesten wel gewoon komen. Storingsmonteurs zouden niet eens nodig zijn als de servicemonteurs gewoon komen opdagen.
Nah, je ziet het wel, ik ben ook niet echt blij met de communicatie de laatste tijd.

Nu moetsstn de balkons nog voorzien worden van coating, ook daarover werd niet tijdig bericht. We kregen een brief dat er binnen een paar weken gestart zou worden met het aanbrengen van de coating en dat we nog exact bericht zouden krijgen wanneer we het balkon wederom leeg moesten halen. Nog diezelfde avond was ons balkon al weer bezet.

Echt, hoe moeilijk kan het zijn om tijdig een briefje te sturen. Wij zijn het ook een beetje zat...
Op 25-04-2009 schreef ex-bewoner Bo-Ex:

Vlak voordat ik zou gaan verhuizen vonden er ineens onverwachte liftwerkzaamheden plaats in onze flat. Gebeld met Bo-Ex maar die verwees me naar de liftmonteurs met de mededeling dat zij niets wisten van geplande werkzaamheden.
Bij de liftmonteurs bleek dat de Bo-EX de opdracht had gegeven en de bewoners zou informeren. Voicemail ingesproken bij de verantwoordelijke bij Bo-Ex maar nooit reactie gehad.

Lift lag er dus onaangekondigd vier dagen uit! Gelukkig precies op de dag dat de verhuizers kwamen was hij weer in gebruik. Je vertelt een verhuisbedrijf natuurlijk yoch gewoon dat je een lift in je flat hebt. Zou vervelend zijn als ze daarom niet zouden willen verhuizen

Bo-EX: wonen begint bij mensen....
Op 25-04-2009 schreef onderhoudsmedewerker:

Het is te gek voor woorden hoe de BO-EX met haar klanten omgaat,of regelt de aannemer haar zaakjes niet goed ?
Ik werk als onderhoudstimmerman bij een middelgroot
aannemersbedrijf en werk voor diverse woningbouwverenigingen en wij maken zelf de afspraken met de bewoners .
Als het maken van afspraken niet gaat zoals afgesproken met de opdrachtgever dan word met het werk niet begonnen.
Het is ook geen goede reclame voor de bedrijven die wel hun zaakjes goed regelen.
Dat het bij de BO-EX een rommeltje is dat is wel duidelijk,3 opzichters die over een project gaan dat vraagt om problemen.
Misschien kan een cursus communicatie voor de betreffende aannemer en de medewerkers van BO-EX geen kwaad, er wordt toch extra scholing aangeboden vanwege de crisis?
Ik wens de bewoners van BO-EX veel sterkte bij het laten uitvoeren van reparatie,s aan hun woning.
Op 25-04-2009 schreef EX-BO:

Zoveel slechte ervaringen met BO-EX. Allemaal over communicatie. Ze kunnen niet communiceren. Ze kunnen niet luisteren en ze kunnen niet duidelijk iets vantevoren meedelen.
Tientallen hilarische anekdote's.
Bij voorbeeld de telefoon opnemen met "Ja Wat ?".
Om half negen een bandje laten horen dat ze vanaf 8 uur de telefoon aannemen.
Je dient een keurig reparatieverzoek in, met redenen omkleed, en ze sturen de brochure waarin staat wat je zelf moet repareren en wat zij doen.
Leuk die uitbesteding van de kachel aan Feenstra. Heb je de hele dag gewacht op die snuiter van Feenstra zegt ie doodleuk dat de lekkage in het stukje van de BO-EX zit en dat ie daar niet aan mag komen.
Ach ik houd maar op.
Wat een daze sukkels.