Ingezonden door: Simon
06-03-2010

Tandarts bij de AH

Wie heeft er ervaring gehad met de tandarts N.G. Abrahams? (om de hoek bij de AH) Ik ben er nu twee keer geweest, maar ik vind haar zo sjagerijnig, ze zegt geen boe of bah, en als je haar even niet begrijpt is ze gelijk geÔrriteerd. Haar assistente is niet veel beter, als ik even moet nadenken over mijn vervolgafspraak loopt ze gelijk diep te zuchten, wat zijn dit voor lui joh? Het lijkt wel alsof ze hun werk geen ruk meer aan vinden! En straks moet ik bij hun een vulling vernieuwen, nou, zie er nu heel erg tegenop! Iemand ook zulke ervaringen?
Op 06-03-2010 schreef Ihsan:

Ze heeft bij mij een wortelkanaalbehandeling gedaan die is mislukt waardoor mijn kaakholte meer dan een jaar ontstoken bleef (zelfs na meerdere antibioticakuren). Ik moest naar de kaakchirurg voordat het verholpen was! Maar ik denk dat dit ook wel bij andere tandartsen gebeurd. Vriendelijk vond ik haar trouwens allerminst.
Op 06-03-2010 schreef Ben Behandeld:

Dit soort ervaringen kun je beter plaatsen op:
http://www.zorgkaartnederland.nl/zoeken/-/q/abrahams/plaats/utrecht
Op 06-03-2010 schreef Buschauffeur:

Ik ben zelf geen cliŽnt bij mevrouw Abrahamse.
Mijn kinderen wel. En ik moet zeggen dat ik blij ben dat ze nu oud genoeg zijn om alleen naar een afspraak te gaan.
Het probleem van die tandarts is niet haar techniek, maar haar communicatie met cliŽnt of ouder daarvan.
Je zit je continue af te vragen "tegen wie heeft ze het eigenlijk?", wanneer ze met de rug naar je toe weer iets tegen de muur begint te zeggen.
Wanneer ze dan drie keer hetzelfde met steeds luider wordende stem tegen de wand heeft gekaatst, begint het te dagen dat dat wel eens voor mij bedoeld zou kunnen zijn.
Daarnaast kan ik mij wezenloos ergeren aan opmerkingen als "we moeten wťl beter poetsen hŤ?".
Wie bedoel je in vredesnaam met "we".
Zeg dan gewoon "uw zoon" of: "uw kind".

Op haar werk valt verder niet veel aan te merken geloof ik.
Op 06-03-2010 schreef Oma Fivelingo:

Ik ben nog nooit bij haar geweest .
Maar heb wel verhalen van haar gehoord.
Dus ik ga er zeker niet heen.
Op 06-03-2010 schreef Hugo:

Lieve mensen,
bedenk dat deze reacties ook door google en aanverwanten worden gelezen. Iedereen die zoek op tandarts lunetten kan wel eens langs deze reacties komen.
Is dat het altijd het beoogde effect?

H

ps. Ben zelf enthousiast over Oelp. (www.oelp.nl)

Op 07-03-2010 schreef Beagle Beagle:

Beste Hugo.

Ik hoop wel dat je de Heer Oelp bedoelt en niet Mevr Oelp van de Catharijnesingel.
Ik kwam jaren bij de tanarts op de cathsingel en had nergens last van tot dat ie overgenomen werd door de Fam Oelp.
Wij [ mijn broertje en ik] door Mevr Oelp wij markereden toen van alles aan ons gebit en echt alles verstandkiezen eruit niet 1 maar 4, kroonen niet 1 nee ook gelijk 4.enz volgens mij wilden ze zo snel mogelijk de verbouwing eruit hebben.
Wij een extra controle gedaan bij een andere tandarts mijn broertje had niks en ik moet 1 verstandskies laten trekken.
Ik heb gelijk ons uit laten schrijven daar,toen bleek dat er meerdere mensen dat hebben gedaan.
En later in de krant gelezen dat er veel klachten waren en naar onderzoek bleek dat mevr Oelp geen tandarts was.
Ben ontzettend blij dat ik me gevoel en verstand heb gevolgt , want dit klopte niet.

En nu een tandarts in oog en al waar we met plezier naar toe gaan 2x in het jaar.


Op 07-03-2010 schreef Foppe:

Het kwaliteitsprobleem leeft onder tandartsen. Sinds 2007 is er een Kwaliteitsregister Tandartsen. Daar zit ongeveer de helft van de tandartsen bij. Altijd de moeite daar eens naar te kijken.

www.krt.nu
Op 07-03-2010 schreef Jenneke:

Mijn eerste indruk van mevrouw Abrahams is wat milder dan de door jullie opgegeven commentaren. In gedachten vergeleek ik haar met Christina Chan uit Greys Anatomy en vond haar daarom wel grappig. Lieve mensen, wat is er gebeurd met het gewoon zeggen als het je niet bevalt? Als je al met een negatief gevoel naar de tandarts gaat zal zij die signalen ongetwijfeld ook opvangen. Als je anders behandeld wenst te worden mag je dit ten alle tijden ter sprake brengen. Als ze haar opstelling dan niet verbetert houdt niemand je tegen om een andere arts te zoeken.
Op 08-03-2010 schreef Liesbeth:

Hoi
Mw Abrahams zou ik zeker niet aanbevelen bij anderen. Idem haar klantonvriendelijke assistente...Ik had geen keus vanwege acute kiesproblemen en bij Abrahams was er alleen maar plaats. Maar zeker niet doen. Mijn kinderen zitten bij Oelp op de Catharijnesingel. Die is goed, maar inderdaad torenhoge rekeningen en er moet van alles aan het gebid gebeuren...
Op 10-03-2010 schreef ton klarenbeek:

ik loop nu 10 jaar bij mevrouw abrahamse en ik vind haar een goede tandarts en zij komt met heel veel tips over een goede reiniging en onderhoud van je gebit.het is gewoon jammer dat dit via lunetten .nl moet worden uitgevochten, eerst de fietsenmaker die een beurt krijgt en nu de tandarts, wie is de volgende?
als je niet tevreden bent bij een ondernemer neem dan een andere maar ga hem of haar niet zwart maken op internet er zijn n og andere wegen
Op 10-03-2010 schreef Buschauffeur:

Vertel eens: welke wegen staan nog meer tot onze beschikking?
Op 11-03-2010 schreef Beagle Beagle:

Beste Ton,

Volgens mij wordt er gevraagd wie er nog meer van dit soort ervaringen heeft met deze tandarts.
ik zie postitieve en negatieve reacties
van zwart makerij vindt ik een beetje overdreven.
Ik zie het als elkaars ervaringen uitwisselen. en het einde van de rit kan iedereen zijn eigen conclusies trekken.
Op 15-03-2010 schreef E. Hermens:

Heb wegens pensioen (van tandarts) en verhuizing (van mijzelf) in korte tijd de nodige tandartsen meegemaakt. Eigenlijk nooit zo beseft dat er zoveel verschil kan zijn maar kom tot de volgende conclusie: Kies je voor goede communicatie, betaalbaar of goede afwikkeling en advies? Mijn inziens kan je bij tandarts Abrahams voor de laatste drie punten zeker terecht en het eerste punt kost wat tijd en heeft voor mij niet echt prioriteit als het om een tandarts gaat.
Op 20-03-2010 schreef Doegie:

Dat was vroeger mijn oude tandarts.
Nu kom ik daar gelukkig niet meer.
Het leek wel of zij elk gat voorboorde om na een half jaar weer te vangen. ook vondt ik haar niet klant vriendelijk zeker niet voor iemand die angst heeft. ik ervaarde haar als een door douwer gaatje vullen in 10 min en weg wezen dat kost dan Ä XXXX
gelukkig heb ik nu een andere tandarts die wel een stuk klantvriendelijker is. En die niet de gaten voorboort.