Ingezonden door: Chris
19-12-2010

Smulwereld Lunetten

Bij ons is vrijdagavond altijd snackbar avond en we
bestellen dan ook altijd patat en snacks bij Jolide.
Je kan daar via internet bestellen en via internet betalen en vervolgens wordt het keurig netjes bezorgd.

Afgelopen vrijdag kon Jolide niet bezorgen vanwege de winterse omstandigheden en waren we
helaas genoodzaakt uit te wijken naar de Smulwereld.

Waarom helaas: Als je bij smulwereld bestelt gaat er altijd wel iets mis. Ze vergeten een snack er bij te doen, ze vergeten saus over je snack te doen, ze doen ui op een patat oorlog als je zonder ui gevraagd hebt, als je thuis komt ligt er meer saus door het zakje dan over de snacks/patat.

Daarom zijn wij een tijd geleden al overgestapt op Jolide. Makkelijk bestellen en betalen en als het bezorgd wordt is het eten heel warm en zijn de zakjes helemaal schoon.

Hebben meer mensen dit soort ervaringen met de Smulwereld?
Op 19-12-2010 schreef Andere Peter:

Ik heb geen enkele vervelende ervaring bij Smulwereld en ik kom er best vaak.

Als je steeds ontevreden bent, ga dan ergens anders heen, of vraag onder vier ogen om opheldering bij de snackbar zelf. Ik vind deze manier van een ondernemer zwart maken buitengewoon onfatsoenlijk. Het is nog maar één stapje verwijderd van 'mijn overbuurvrouw in Lunetten is zo'n vervelend mens, vindt u dat ook?'.

Dit soort berichten zegt in mijn ogen meer over de plaatser dan over de ondernemer.
Op 19-12-2010 schreef Buschauffeur:

Ik zie ook niet zo de noodzaak van deze inzending.
De auteur schrijft zelf al dat hij een hele tijd geleden is overgestapt op de bezorgservice en laat zich verder ook niet uit over de huidige kwaliteit van de éénmalig door de smulwereld geleverde maaltijd.
Ik heb in ieder geval nooit klachten over deze zaak.

Het lijkt me dan ook zinloos om te gaan discussiëren over de kwaliteit die de snackbar in een ver verleden leverde.

De vergelijking van A.P. met de overbuurvrouw gaat ergens mank, omdat die niet in het openbaar tegen betaling zaken en/of diensten levert en daarvoor reclame maakt.
Op 19-12-2010 schreef Jos de Putter:

Geen problemen met Smulwereld, in tegendeel zelfs. Dit bericht lijkt op een goedkope reclamepoging van Jolide. wat een ellende voor de snacker:

1. ze vergeten een snack er bij te doen,
2. ze vergeten saus over je snack te doen,
3. ze doen ui op een patat oorlog als je zonder ui gevraagd hebt,
4. als je thuis komt ligt er meer saus door het zakje dan over de snacks/patat.

Komt nogal ongeloofwaardig over. Saus op snacks wordt meestal in een zakje erbij geleverd.
Op 20-12-2010 schreef Oma Fivelingo:


Dit vind ik dus echt niet kunnen iemand zwart maken na een bestelling ba.
Ook wij halen onze friet bij smulwereld en het is altijd supper.
Op 20-12-2010 schreef paling:

inderdaad chris ga joe schamen....maarruh zaterdag op vredenburg weer heerlijk genoten van Henk"s eigengemaakte frieten....tis maar een tip.:-)
Op 20-12-2010 schreef Cris:

Wie is Smulweb? lol
Gewoon zelf effe je frietpan aanzetten dan mag je tegen jezelf mopperen als het niet goed is!

Je mag verwachten dat de spullen goed zijn, maar is dat niet het geval dan kom je er gewoon toch niet meer.

En het zou netjes zijn als je dit tegen smulweb zelf zei.
Je weet nooit of het helpt!
Op 20-12-2010 schreef Henry:

Ook ik vind de oproep niet fair en het is ook nog eens verboden. Je mag in Nederland alleen - zonder 'suggestiviteiten' vooraf - op evenwichtige wijze vragen naar positieve én negatieve ervaringen. In samenhang, dus. Anders is het laster!

Daarbij komt het op mij over als goedkope reclame voor een concurrerende (rijdende) frietkot.

Kort en goed: weg met deze discussie dus! Redactie van Lunetten.nl: pak je verantwoordelijkheid!

P.s.:

Prettig voor Smulwereld, dat enkele klanten voor haar in de bres springen!
Op 20-12-2010 schreef Wiesje:

Beste Chris,

Wat een eenzijdig en rancuneus bericht van jou.
Je vertelt dat je naar smulwereld moet, maar daar geen zin in hebt vanwege fouten uit het verleden.
Dan een volgt een heel verhaal wat er allemaal mis is gegaan.
Nou geloof ik best dat er weleens wat fout gaat, maar niet zoals jij het opsomt. Heb je je klacht weleens bij smulwereld neergelegd, wat was de reactie van smulwereld? Hoe ging het met je bestelling van afgelopen vrijdag?

Zelf heb ik hele goeie ervaringen met smulwereld! Bij mij is ook weleens iets fout gelopen maar als je het kenbaar maakt wordt het altijd netjes opgelost.

Wiesje
Op 20-12-2010 schreef Buschauffeur:

Nou, nou.
Bij een vergelijkbare klacht over de fietsenwinkel waren er minder protesten tegen deze wijze van klachtenpublicatie.
Zie wat dat betreft ook eens het commemtaar op bijv. Fabio
Vanwaar ineens deze collectieve verontwaardiging?
Op 21-12-2010 schreef Bert van der Roest:

Chris, schaam je. Laat de komende tijd de scootertjes jou naar weer de frietjes bezorgen!
Op 21-12-2010 schreef Hans G.:

Chris mag toch klagen?

Of het waar is of niet wat hij heeft meegemaakt laat ik in het midden.

Ook ik heb geen slechte ervaring met Smulwereld; in tegendeel zelfs.
Op 21-12-2010 schreef Andere Peter:

Zou Chris de betekenis van het woord 'AVERECHTS' kennen?

Mooi dat dit artikel zich uiteindelijk ontpopt als prima reclame voor Smulwereld. Zo langzamerhand kunnen ze dit uitdraaien en in de zaak ophangen. Juist het feit dat het begint met kritiek kan heel krachtig de aandacht trekken.
Op 21-12-2010 schreef Hans G.:

Is prima, krijgen we dan allemaal een gratis ijsje?
Op 21-12-2010 schreef Henry:

Buschauffeur vraagt zich af waarom enkele respondenten verontwaardig zijn: waarschijnlijk omdat het tevreden klanten zijn.

Wellicht ligt dit anders dan bij eerdere discussies aangaande de plaatselijke fietsen- en pizahandel?!?

Het valt mij op dat Buschauffeur alleen bij negatieve items op Lunetten.nl uit zijn negatieve schulp durft te kruipen.

Hij lijkt een erg op een chagrijnige, mopperende buschauffeur, zoals je deze wel eens aantreft bij onze stadsbussen.
Op 21-12-2010 schreef Hans G.:

@Henry ieder mag zijn reactie plaatsen is dat negatief of positief.
Op 21-12-2010 schreef Buschauffeur:

Ik heb niet het idee dat in dit geval mijn reacties negatief of chagrijnig zijn.
In mijn eerste reactie ontleed ik enkel het ingezondene en voeg daar een conclusie aan toe.

In de tweede reactie vraag ik mij -terecht dacht ik zo- af waarom iedereen zo in de bres springt voor de smulwereld, terwijl ik mij nog levendig inzendingen kan herinneren waarin fietsenboer en tandarts tot de grond toe werden afgebrand en niemand daar mee leek te zitten.
Op 21-12-2010 schreef Ben Burger:

@Buschauffeur: maar toen wisten we nog niet dat het Verboden was!
Op 21-12-2010 schreef Andere Peter:

Ik ken buschauffeur niet als klagerig persoon hier. Ik waardeer zijn bijdragen.

Ik heb bij het geklaag over andere ondernemers daar ook afstand van genomen, met dezelfde redenen.
Op 21-12-2010 schreef Henry:

Wie sprak er op dit forum, bij eerdere discussies over Lunettense detailhandel, ooit van van 'zuindige Kaasplak' (Kaasboer) en van slijmerige 'Kippendraaier' (Slager): een chagrijnige Buschauffeur van een of andere doelloze ringlijn.

Hoe voelt dat................
Op 21-12-2010 schreef Buschauffeur:

Dat is nu meestal het probleem in dit soort gevallen. Men leest niet echt goed wat er staat en verdraait opmerkingen in de richting parallel aan het eigen straatje.
Het woord 'zuindig' heb ik zelfs nog nooit van gehoord, laat staan dat ik het heb gebruikt. Het bestaat trouwens niet eens.

Maar, ja, wanneer het je ontbreekt aan enig gevoel voor humor kun je inderdaad bepaalde reacties op een verkeerde wijze interpreteren en dat geldt uiteraard niet alleen voor mijn bijdragen.
Op 22-12-2010 schreef Hans G.:

Oproep aan de redactie om het onderwerp te sluiten?
Op 22-12-2010 schreef Theo Peeters:

Ben intussen wel benieuwd wat de overbuurvrouw van Andere Peter voor de kost doet.
Op 22-12-2010 schreef redactie:

Deze discussie gaat nergens meer heen, dus we sluiten de reactiemogelijkheid.