Ingezonden door: Peter
23-12-2010

Sneeuw en winkeliers

Geachte redactie,

Sneeuw, veel sneeuw en gladheid. En veel boodschappen nodig, zeker in deze dagen.

Waarnemingen:
a. de winkeliers doen vrijwel niets om het hun klanten makkelijker te maken, net als vorig jaar zijn de parkeerplaatsen (in elk geval die achter Bokker) een grote gladde bende;
b. er zijn vaak, heel vaak, te weinig parkeerplekken, leuk om te zien dat winkeliers (bijvoorbeeld de slager) en veel medewerkers(bijvoorbeeld de rode BMW's van de vakkenvullers bij AH) altijd op voor de klant makkelijke prlkken gaan staan en vooral niet op bijvoorbeeld de hogere parkeerdekken die overdag altijd leeg satan, daar moeten de klanten maar naartoe als ze perse met hun auto boodschappen willen komen doen....

Wij zin daar inmiddels klaar mee, voor grotere boodschappen (als het geld mag kosten zeg maar, omzet noemen winkeliers dat) gaan wij graag naar WC DE Kwinkelier in Bilthoven, het is 15 minuten rijden, maar een overvloed aan (gratis) parkeerplaatsen, een veel grotere en zeer goede winkelstand, een grotere AH.... er wordt zelfs sneeuw geruimd.

Opgelost!

Beste groet,

Peter B.



Reageer op deze inzending
Op 23-12-2010 schreef jan:

Wat een gezeur!

a) op de fiets naar de supermarkt kan niet?
b) wat een ellende om een parkeerdekje hoger te gaan
c) waarom een sneer geven naar de winkeliers? Die hebben het ook niet makkelijk in deze tijden. Ga lekker naar bilthoven en loop niet zo te zeuren. Wees blij dat er ivm met de sneeuw en stakingen nog wat in de winkel ligt.

Jan M


Op 23-12-2010 schreef rob:

Knap dat je zelfs de autos van de vakkenvullers herkent!
Nederland is echt een zeikland aan het worden.
Kots.
Op 23-12-2010 schreef Christmascarol:

Is het nationale (lunettense) zeurweek, deze week? Zeker iets gemist! #smulwereld #winkeliers #apotheek.
Merry Christmas everybody!
Op 23-12-2010 schreef Sanne:

Mijn repons is niet alleen op dit topic gericht, maar op alle topics die de laatste tijd verschijnen over de ondernemers in Lunetten.

Hoe vervelend het ook is als de service bij een winkel/ apotheek/ huisarts etc. niet toereikend is, we leven in een vrij land. Het staat iedereen vrij weg te blijven bij de smulwereld, apotheek lunetten, fabio enzovoorts. Ik vraag me af wat het nut is om over deze ondernemers te klagen op dit forum, behalve het afblazen van stoom.

Een zinnige discussie komt zelden op gang (met uitzondering het forum over de drie kappers wat door Jeanette meen ik, constructief werd opgepakt).

Ik wil niet op de stoel van de redactie gaan zitten maar wel de vraag stellen: Hebben dit soort topics zin? Is het niet verstandiger om als klager de ondernemer aan te spreken en als dit geen gewenst effect heeft je heil elders te zoeken? De sfeer op het forum wordt er zo niet beter op getuige de smulwerelddiscussie.

Nogmaals ik wil niemand voor het hoofd stoten. Het is vervelend als je niet de service krijgt die je verwacht. Maar we leven niet in communistisch Rusland Hoewel Lunetten er nu wel zo uit ziet :-D), we hebben wat te kiezen.

Fijne feestdagen allemaal!

Op 23-12-2010 schreef Laura Palmer:

Vakkenvullers in rode BMW's? Heb ik het verkeerde beroep gekozen? Enne, hoe werkt dat? Die gasten zijn toch allemaal 16, 17, om de loonkosten te drukken?

Inderdaad een ze*kmail. Alweer eentje. Misschien is het tijd voor een aparte klachtenpagina, zodat we de zeurders in één hoekje van deze site kunnen kanaliseren. Een sneeuwvrije getto met de juiste saus bij je patat, ofzo.
Op 23-12-2010 schreef Hans G.:

Ben het ook niet helemaal eens met Peter; maar hij mag zijn mening geven.
Op 24-12-2010 schreef Buschauffeur:

@ Sanne
Ergens heb je gelijk, maar ook ergens weer niet.
Wanneer ik met een klacht bij een middenstander aankom kan ik in 9 van de 10 gevallen rekenen op een antwoord in de trant van: "als het je niet bevalt dan ga je toch ergens anders heen? Wie volgt?".

In sommige gevallen hebben inzenders dus wel degelijk een punt en willen ze graag bevestiging via vergelijkbare ervaringen van anderen.

Mijn ervaring is verder dat de ondernemers zo langzamerhand de eventuele negatieve aandacht op deze site erg vervelend beginnen te vinden, want ze worden er dagelijks op aangesproken en weten niet goed hoe ze zich daartegen kunnen verweren.

Het is dus zaak dat de redactie er extra alert op moet zijn wanneer kritiek gefundeerd is en wanneer niet.

Dat je niet zomaar een ongegronde beschuldiging aan het adres van een ondernemer kunt uiten wordt wel aangetoond door het stuk over Smulwereld.
Hier hebben degenen die reageerden de klacht geheel ontzenuwd.

Blijven dus de gegronde klachten waar de betreffende ondernemer zich niet op wil laten aanspreken.
Daarvoor vind ik dit medium toch wel geschikt. Al was het maar enkel als uitlaatklep voor oplopende frustratie.
Op 24-12-2010 schreef j.a. de jong:

een apart zeurhoekje ?
dat lijkt een goed idee, maar wat is dan gezeur ?
welke onderwerpen moeten daar dan in ?

ik vind bijvoorbeeld een verzuchting over hondenbeep geen gezeur, anderen wel.
een ander vind dat er niet genoeg kan worden geprotesteerd tegen snelweguitbreidingen, en dat vind ik dan weer gezeur.

wie bepaalt wat er gezeur is ?
mijn keuze zou zijn om iedereen in zijn waarde te laten en niet gelijk als een bok op de haverkist te springen.
eigenlijk stoor ik mij meer aan de zeurpolitieagenten met hun venijnige taalgebruik, dan aan de zorgvuldig geformuleerde klachten.
Op 24-12-2010 schreef Maria:

Zo langzamerhand wordt duidelijk wie de echte diehard-zeurders zijn: de mensen die steevast elke keer weer roepen dat andere mensen zeurpieten/ azijnpissers of wat dan ook zijn.........
Op 27-12-2010 schreef Cris:

Ik ben het met je eens dat de winkelliers beter moeten strooien. Oudere mensen hebben er erg veel last van.

Het is al moeilijk genoeg voor die groep om zelf hun boodschappen te halen. Maar als de stoepen dan zo glad zijn is het helemaal niet te doen.

Dus dames en heren van het winkelcentrum strooien kan geen kwaad.

Een parkeerprobleem zit ik niet zo mee, ik kan bijna altijd mijn auto kwijt en zo niet dan ga ik ergens anders heen.

Op 07-01-2011 schreef Dennis :

Tjonge. jonge.

Lekker denken aan hoe kan ik mijn auto kwijt, terwijl je zou moeten klagen als je klagen wil om de sneeuw en de gladheid die er was voor de gewone mensen die boodschapen doen moeten over het hele winkelcentrum. Hier is toch zeker wel een winkelliers vereniging verandwoordelijk voor om het sneeuw en ijsvrij te maken voor het winkelende publiek. Valt er een persoon op zijn plaat gaat de claim naar hun. Hebben zij hier wel eens aan gedacht. Maar winkelcentrum Smaragdplein was geen haar beter. Hoop dat er bij een eventuele volgende sneeuw en IJssel overlast is op deze locaties de winkeliers inderdaad zorgen dat alles veiliger en aantrekkelijker is voor de klant zo ook meneer klaagzang makkelijker kan lopen als hij zijn fiets gestald heeft aan het winkelcentrum.
Op 18-01-2011 schreef Remko:

IJssel overlast is meer iets voor Deventer....