Ingezonden door: Audrey
31-08-2011

Welke provider werkt wel voor mobiel abonnement?

Beste bewoners van de wijk Lunetten,

Al een aantal maanden ervaar ik slecht bereik met mijn T-mobile mobiele abonnement. Smsjes komen niet binnen of verstuur ik en komen maar niet aan. Ik word gebeld maar tel gaat niet over en krijg wel een oproep gemist bericht. Er is mij ooit verteld dat het ligt aan de zendmast Lunetten.
Ik heb eens op deze site gelezen dat KPN wel goed werkt. Is dat nog steeds zo? Wie kan me vertellen welke provider goed werkt in deze wijk?
En wat zijn zoal de ervaringen? Ik wil nl overstappen omdat ik wel goed bereik wil hebben.
Overigens werk ik in de binnenstad en daar is mijn bereik wel goed. T-mobile klantenservice (die ik ook in januari) daarover belde zei dat het aan mijn telefoon zou liggen...

Ik hoop op wat reacties. Alvast bedankt!



Reageer op deze inzending
Op 31-08-2011 schreef Matthijs:

Mijn ervaringen met T-Mobile zijn juist goed in Lunetten, met KPN had ik bij mij binnen niet eens bereik
Op 31-08-2011 schreef Remko:

KPN in Lunettenberg geen problemen
Op 31-08-2011 schreef Robb:

Ook hier filipijnen erg slecht bereik met tmobile
Op 31-08-2011 schreef Cristien:

Ook T-mobile en erg blij mee.
Ben je niet tevreden dien dan een klacht in, mijn ervaring is dat ze er echt iets mee doen.

Je kan het ook op het T-mobile forum posten.
Op 31-08-2011 schreef Audrey:

Ik woon aan de Texel en heb met opzet mijn mobiel al op 2G ingesteld omdat er wat problemen schenen te zijn met het 3G netwerk van T-mobile. (januari). Dat ging best goed en nu zijn er weer problemen.
Niet alleen aan de Texel maar ook op het voetbalveld van DVSU ervaar ik dat ik geen goed bereik heb.
Ik heb T-mobile daar wel eens over gebeld maar dan lag het aan mijn toestel of aan mijn sim. Ik heb een klacht ingediend via de dekkingskaart van t-mobile dat beweert dat mijn ontvangst goed is.
Vandaag gebeld omdat er ook iets niet klopte met mijn factuur. Ik moest mijn nr intikken waarop de computerstem antwoordde dat mijn nr niet meer bestond (bizar..tot 3 x toe geprobeerd) en moest ik van de computer een ander nummer bellen . Dat gedaan maar kreeg alleen keuzemenu na keuzemenu. En niet iemand persoonlijk om mijn klacht voor te leggen.
Uiteindelijk t-mobile getwitterd en t te veel in rekening gebrachte bedrag krijg ik nu terug. Ook getwitterd over bereik maar nog geen antwoord.

Dus t-mobile gaat het niet meer worden bij mij. Eind dit jaar zeg ik het abonnement op. Ik denk echt aan KPN want hoor daar goede verhalen over. Misschien moet ik 1x een sim only prepaid kaart kopen en in een oud toestel uit proberen.

Bedankt al voor de reacties. Ik hoop nog meer te horen.
Op 08-09-2011 schreef vg:

op de oeral is het ook prima..
Op 12-09-2011 schreef Judith:

Al 5 jaar in Lunetten Telfort, maar volgens mij maakt deze gebruik van het KNP netwerk.
Zowel op de Oeral als Simplonbaan gewoond en nooit enig probleem gehad.

Succes!
Op 16-09-2011 schreef Andere Maurice:

T-Mobile is bij mij (Simplonbaan thv de Koppel) prut. Ik heb een dekkingsklacht bij ze ingediend, wat me een half jaar korting (50%) op de abonnementskosten heeft opgeleverd. Ze geven toe dat Lunetten niet goed gedekt is en er is een extra mast gepland, maar ze weten nog niet wanneer deze geplaatst wordt.

Het uitzetten van 3G (terugschakelen naar GSM) verhelpt het probleem, maar daarvoor heb ik natuurlijk geen onbeperkt internet abo.

Vanaf volgende maand Vodafone, die werkt bij binnenshuis prima.

Overigens op het KPN netwerk ook geen problemen.
Op 16-09-2011 schreef Ben Beltegoed:

Ik heb KPN en in Lunetten nooit problemen met de dekking, behalve diep achter in de beide supermarkten.
Ik gebruik een app op mijn Samsung (slechtedekking.nl) waarmee je automatisch de dekking kunt meten en doorgeven. Die metingen kun je dan daarna weer terugvinden. Bij mij in huis staat de meter op minstens 30%, dat is ruim voldoende voor bellen en netwerkverkeer.
Op 16-09-2011 schreef Audrey:

Hoi Maurice,

Hoe heb je dat voor mekaar gekregen? In januari toen ik belde naar tmobile bleek het volgens de klantenservice aan mijn tel te liggen. Ik had via iemand destijds die bij tmobile werkt al gehoord dat er problemen waren met de mast en dat ik inderdaad het 2G netwerk moest inschakelen. Ik heb ook onbeperkt internet en heb mijn tel toch op 2G ingesteld omdat ik telefoontjes van mijn kids anders niet binnen kon krijgen.
Nu ervaar ik dus zelfs problemen met het 2G netwerk. Ik heb ook een dekkingsklacht ingediend en vorige week ben ik gebeld door Tmobile en zij raadde me aan mijn tel op 3G in te stellen en elke dag mijn tel op te starten. Dat is nu wel goed gegaan. Ik ben van de week ook netjes terug gebeld.of de test goed is gelukt. Dat dus wel. Het 3G netwerk is misschien verbeterd. Maar ben nu wel heeeeeel verbaasd van jou te horen dat jij korting hebt gekregen en dat de zendmast nog steeds niet in orde is....In ieder geval bedankt voor je reactie. Het duurt bij mij nog wel e ven voordat ik over kan gaan naar een nieuwe provider. Helaas moet ik dan wel mijn Family abonnement ook opzeggen want dan kun je naar 5 nrs (wel tmobilers dan) gratis bellen en smsn. Hopelijk hebben providers ook zo'n soort abonnement. Ik gok dat het bij mij KPN gaat worden.