Ingezonden door: Rik Vollebregt
08-03-2013

toch onderzoek 2*6 rijstroken A27

Vandaag in de Volkskrant: minister Schultz laat toch onderzoeken of het een optie is om niet 2*7 maar 2*6 rijstroken aan te leggen op de A27. De bestaande bak hoeft dan niet verbreed. Dit in combinatie met 100 km/uur maximum.
Het lijkt er op dat deze onverwachte wending te danken is aan het onderzoek dat de gemeente Utrecht door Witteveen&Bos heeft laten doen. Compliment aan de gemeente! Lijkt er op dat dit de goede actie op het goede moment was. In het verleden heb ik wel eens kritiek geleverd op de manier waarop de gemeente in deze kwestie te werk ging, nu ben ik erg tevreden.



Reageer op deze inzending
Op 12-03-2013 schreef rhm@dse.nl:

Het is toch al 100 km/u?
Op 13-03-2013 schreef vdLuna:

80 km/h en de Waterlinieweg een 2x1 80 weg! Dat zal heel veel geluidsoverlast doen beperken.
Op 13-03-2013 schreef kweenie:

Ik dacht ook 100km/h, maar volgens mij was eerst het idee dat wanneer er 2x7 rijbanen kwamen, de snelheid dan omhoog kon naar 120km/h. Als er dus 2x6 rijbanen komen, dan wordt de snelheid 100km/h. Althans, zo heb ik het onthouden. Als iemand hier betere cijfers bij heeft: ik verneem ze graag!
Op 14-03-2013 schreef Laurens:

Kortom men hoeft helemaal niet langzamer te gaan rijden. Dat gezeur over die 120 km/u... Er komt nu al storend veel lawaai van die snelwegen, moet er niet aan denken wat dat wordt als er banen bijkomen én ook nog eens harder gereden mag worden.

Kan niet wachten totdat de elektrische auto gemeengoed wordt, hopelijk zal dat wat herrie schelen.
Op 16-03-2013 schreef Robb:

Ik geloof niet dat het geluid harder zal worden dan nu als er 1 baan bij komt. Ik denk dat het geluid zijn maximumwaarde al heeft bereikt.

In plaats van al de energie richten op het tegenhouden (wat uiteraard nooit zal gaan gebeuren), kan de energie zich beter en alleen gericht worden op geluidsdempende/kerende maatregelen.
Op 18-03-2013 schreef Laurens:

Nou de zesbaans variant is een stuk goedkoper dus dan blijft er mooi geld over om de geluidswering eens flink te upgraden.
Op 27-03-2013 schreef henk:

eindelijk een besluit, verbreden, hoera!!!! komt het toch nog goed.
Op 28-03-2013 schreef Hans G.:

Om welke reden dan?

File? Welke file?

Is het iemand wel eens opgevallen dat er een wegversmalling is op de A27 bij Maartensdijk/Overvecht en dat dat wel eens een file zou kunnen veroorzaken?

Of is het een prestige project van Schultz geworden?

Nee ... het is de verkeersveligheid.